CZ.NIC s novým logem a značkou .CZ

26.09.2012 6:00

Praha, 26. září 2012 – Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, dnes představilo své nové logo a zároveň i značku .CZ (PDF). Tento krok odstartoval postupnou změnu celé vizuální identity sdružení, která se uskuteční v průběhu následujících měsíců. Nový grafický kabát tak dostanou mimo jiné i loga jednotlivých oddělení a projektů CZ.NIC (například Laboratoře CZ.NIC) či internetové stránky www.nic.cz. Nová značka .CZ pak má pomoci především registrátorům s propagací české národní domény směrem ke koncovým zákazníkům. Sdružení CZ.NIC změnilo své logo naposledy při přechodu na nový registrační systém FRED. Tato událost se uskutečnila na začátku října 2007, tedy téměř přesně před pěti lety. Sdružení CZ.NIC v současnosti eviduje více než 980 tisíc domén s českou národní koncovkou.

„Delší dobu si uvědomujeme, že podoba stávajícího loga nabízí velmi omezené možnosti při hledání nápadité a komunikačně efektivní propagace domény .CZ. Mezi správci domén je již celkem běžné mít vlastní specifickou značku a my se rozhodli jít touto cestou také. Impulzem k vytvoření nového grafického symbolu .CZ byla přání mnohých registrátorů a členů sdružení, kterým chceme tímto krokem vyhovět,“ říká Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC. „Na základě srovnání s ostatními správci národních domén nejvyšší úrovně jsme si také uvědomili, že je přirozené, když je značka domény odvozena z designu loga organizace spravující registr a zároveň když reflektuje snadno identifikovatelný národní symbol – v tomto případě české národní barvy.“

Nové logo, značku .CZ, stejně jako vytvoření dalších částí nové vizuální identity sdružení realizuje společnost Dynamo design. Její zaměstnanci mají na svém kontě vytvoření log a vizuálních identit například pro Air Bank, Žijeme Londýnem, Městskou knihovnu v Praze nebo Rock for People.

CZ.NIC

CZ.NIC, správce domény CZ

.CZ